Teczki

„Teczki” to poruszająca historia inwigilacji Teatru Ósmego Dnia, jego twórców i aktorów przez Służbę Bezpieczeństwa PRL.

Spektakl oparty na wydobytych z archiwum IPN dokumentach, obrazujących działania operacyjne SB w stosunku do Ewy Wójciak, Tadeusza Janiszewskiego, Marcina Kęszyckiego, Adama Borowskiego, zakończone przymusową emigracją zespołu w latach 80.

Arka

Arka wciąż przypomina nam, że żyjemy w epoce uciekinierów, tułaczy i koczowników, którzy przemierzają kontynenty, ogrzewają dusze wspomnieniami duchowego czy etycznego, niebiańskiego czy geograficznego, prawdziwego czy urojonego domu. Jego symbolem w spektaklu jest wielki uskrzydlony statek – wielopoziomowa, ruchoma scena, kolejne wcielenia Arki Noego

Summit_2.0

Spektakl stanowi próbę pokazania władców świata, celebrytów, którzy sypią złotym deszczem paciorków, lśnią i bawią się kosztem zwykłych ludzi, i – wyalienowani z rzeczywistości – decydują o ich losach. Sceptycznie dopuszczają oni do swojego grona przybysza zza żelaznej kurtyny nadjeżdżającego prymitywnym wehikułem – i w końcu zapraszają go na wielką ucztę...

Osadzeni. Młyńska 1

„Osadzeni” powstali dzięki współpracy teatru i aresztu, w oparciu o swego rodzaju publiczną spowiedź kilkorga więźniów odsiadujących wyroki na “młynie”. Podczas godzinnego przedstawienia, za pośrednictwem aktorów, poznajemy sylwetki młodych mężczyzn mających na swoim koncie brutalne pobicia, podpalenia, wyłudzenia i kradzieże.

I rozstawili namiot wśród nas

Potem, na tych samych dwóch krzesłach, na których odgrywali kuszenie, tyle że już zwróceni twarzami do widzów, aktorzy powtarzają kilkakrotnie, synchronicznie ten sam układ gestów, pozycji ciała, przywodzący na myśl jakąś długą i wyczerpującą podróż – samochodem? autobusem?

Czas Matek

W ramach obchodów 50. rocznicy Powstania Poznańskiego Czerwca '56 Teatr Ósmego Dnia przygotował spektakl pomyślany jako ciąg obrazów i wydarzeń rozgrywających się w wielopoziomowej przestrzeni, opowiadający historię macierzyństwa i śmierci językiem groteski i dramatu.

Dzieci Rewolucji

Plenerowy, multimedialny spektakl Teatr Ósmego Dnia (Poznań) z grupą chorwackich aktorów absolwentów wydziału lalkarstwa Uniwersytetu Artystycznego z Osieku.

Jeśli wybrać się na ten spektakl Ósemek, to nie po rekonstrukcję historyczną, podającą podstawowe fakty o rewolucjach 1917 roku. O to możemy zapytać Wikipedię, nie ruszając się z fotela. Teatr Ósmego Dnia będzie zgłębiał temat, badał jego odniesienia do dzisiejszej rzeczywistości i zadawał często niewygodne pytania.

Portiernia (wersja druga)

W związku z 55-leciem istnienia Teatru Ósmego Dnia, który celebrowany był pod jednym, adekwatnym hasłem "Więcej niż jedno życie", zespół teatru postanowił powrócić do przedstawienia Portiernia, pokazanego po raz pierwszy w 2003 roku.

Tlen21

TEATR W PLENERZE, to projekt Teatru Ósmego Dnia polegający na prezentacji spektakli w przestrzeniach nieoczywistych.

BĄDŹ Z NAMI W KONTAKCIE

Zapisując się do naszego newsletera wyrażacie Państwo zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych do celów marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, poz. 883) przez Teatr Ósmego Dnia w Poznaniu.
Do teatru można się dostać komunikacją miejską. Najbliższe przystanki tramwajowe, to: przystanek Ratajczaka (ul. Św. Marcin), przystanek Pl. Wolności (przy budynku Arkadii w którym mieści się Teatr Ósmego Dnia), przystanek Pl. Cyryla Ratajskiego.

Koperta parkingowa znajduje się po drugiej stronie ulicy Ratajczaka, vis a vis wejścia do Teatru.

Wejście do budynku Arkadii w którym mieści się m.in. Teatr Ósmego Dnia – wysokie schodki uniemożliwiające samodzielne dostanie się do budynku, brak domofonu, dzwonka itp. Przy wejściu brak poręczy. Drzwi otwierają się bez problemu.

Teatr Ósmego Dnia znajduje się na II piętrze budynku. Po wezwaniu, wcześniejszym umówieniu się, obsługa pomaga dostać się do środka budynku. Po przejechaniu drzwi wejściowych osoba z niepełnosprawnością narządu ruchu może skorzystać (w asyście pracownika teatru) z dostania się do windy.

Sale teatru znajdują się na II piętrze, wymagany transport windą. Winda – przyciski na odpowiedniej wysokości, lektor, brak znaczeń brajlowskich.

Przy drzwiach wejściowych do Teatru jest dzwonek, umiejscowiony jednak zbyt wysoko. Drzwi wejściowe do Teatru o odpowiedniej szerokości, otwierają się łatwo.

Wjazd na salę teatralną bez przeszkód. Dla osób na wózkach miejsca na widowni przewidziane są w jej dolnej części.
Wjazd do kasy bez przeszkód.

Toaleta dla osób na wózkach dostępna na III piętrze, konieczność dostania się do niej windą.
Szatnia spełnia kryteria dostępności.
Informacja dla osób niepełnosprawnych
Biuletyn Informacji Publicznej
bip.jpg
© 2017 Teatr Ósmego Dnia
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Korzystając z serwisu akcetujesz pliki cookies.
Ok