A- A A+

A A A

    „Teczki” to poruszająca historia inwigilacji Teatru Ósmego Dnia, jego twórców i aktorów przez Służbę Bezpieczeństwa PRL.

    Spektakl oparty na wydobytych z archiwum IPN dokumentach, obrazujących działania operacyjne SB w stosunku do Ewy Wójciak, Tadeusza Janiszewskiego, Marcina Kęszyckiego, Adama Borowskiego, zakończone przymusową emigracją zespołu w latach 80.

    Arka wciąż przypomina nam, że żyjemy w epoce uciekinierów, tułaczy i koczowników, którzy przemierzają kontynenty, ogrzewają dusze wspomnieniami duchowego czy etycznego, niebiańskiego czy geograficznego, prawdziwego czy urojonego domu. Jego symbolem w spektaklu jest wielki uskrzydlony statek – wielopoziomowa, ruchoma scena, kolejne wcielenia Arki Noego

    Spektakl stanowi próbę pokazania władców świata, celebrytów, którzy sypią złotym deszczem paciorków, lśnią i bawią się kosztem zwykłych ludzi, i – wyalienowani z rzeczywistości – decydują o ich losach. Sceptycznie dopuszczają oni do swojego grona przybysza zza żelaznej kurtyny nadjeżdżającego prymitywnym wehikułem – i w końcu zapraszają go na wielką ucztę...

    „Osadzeni” powstali dzięki współpracy teatru i aresztu, w oparciu o swego rodzaju publiczną spowiedź kilkorga więźniów odsiadujących wyroki na “młynie”. Podczas godzinnego przedstawienia, za pośrednictwem aktorów, poznajemy sylwetki młodych mężczyzn mających na swoim koncie brutalne pobicia, podpalenia, wyłudzenia i kradzieże.

    „Gniew” to multimedialne widowisko oparte o dokumentalne materiały na temat powstania w czerwcu 1956 roku. Suchy zapis przeplata się z wizją, metaforą, zawartą w przetworzonych obrazach.

    Zainspirowana biografiami mecenasa Juliusza Wójciaka i Jana Suwarta – bohaterskiego uczestnika Poznańskiego Czerwca 1956 – próba opowiedzenia przy pomocy teatralnego dokumentu o nieoczywistych drogach naszej tożsamości społecznej.

    Potem, na tych samych dwóch krzesłach, na których odgrywali kuszenie, tyle że już zwróceni twarzami do widzów, aktorzy powtarzają kilkakrotnie, synchronicznie ten sam układ gestów, pozycji ciała, przywodzący na myśl jakąś długą i wyczerpującą podróż – samochodem? autobusem?

    W ramach obchodów 50. rocznicy Powstania Poznańskiego Czerwca '56 Teatr Ósmego Dnia przygotował spektakl pomyślany jako ciąg obrazów i wydarzeń rozgrywających się w wielopoziomowej przestrzeni, opowiadający historię macierzyństwa i śmierci językiem groteski i dramatu.

    Plenerowy, multimedialny spektakl Teatr Ósmego Dnia (Poznań) z grupą chorwackich aktorów absolwentów wydziału lalkarstwa Uniwersytetu Artystycznego z Osieku.

    Jeśli wybrać się na ten spektakl Ósemek, to nie po rekonstrukcję historyczną, podającą podstawowe fakty o rewolucjach 1917 roku. O to możemy zapytać Wikipedię, nie ruszając się z fotela. Teatr Ósmego Dnia będzie zgłębiał temat, badał jego odniesienia do dzisiejszej rzeczywistości i zadawał często niewygodne pytania.

    BĄDŹ Z NAMI W KONTAKCIE

    Zapisując się do naszego newsletera rażacie Państwo zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych do celów marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, poz. 883) przez Teatr Ósmego Dnia w Poznaniu.
    Teatr Ósmego Dnia w Poznaniu

    Wjazd do Teatru od ul. Ratajczaka, boczne wejście do budynku Arkadii.
    W okolicy przystanek tramwajowy.
    Wjazd do budynku - wysokie schodki, uniemożliwiające samodzielne dostanie się dorecepcji. Brak domofonu, dzwonka, itp. Przy wejściu brak poręczy. Drzwi otwierają się bez problemu.
    Koperta parkingowa znajduje się po drugiej stronie ulicy.

    Sale teatru znajdują się na 2 piętrze, wymagany transport windą.
    Winda – przyciski na odpowiedniej wysokości, lektor, oznaczenia brajlowskie
    Przy drzwiach wejściowych do Teatru jest dzwonek, umiejscowiony jednak zbyt wysoko. Drzwi wejściowe do Teatru o odpowiedniej szerokości, otwierają się łatwo.

    Wjazd na salę teatralną bez przeszkód. Dla osób na wózkach miejsca na widowni
    przewidziane są w jej dolnej części.
    Na sali jest zainstalowana pętla indukcyjna.
    Fotele mają podłokietniki.
    Toaleta dostępna na 3 p., konieczność dostania się do niej windą.
    - w toalecie prysznic, z krzesełkiem kąpielowym
    - zbyt krótka kratownica pod prysznicem
    - suszarka do rąk za wysoko
    - zbyt wysoki próg prowadzący do wejścia do toalety
    Informacja dla osób niepełnosprawnych
    Biuletyn Informacji Publicznej
    bip.jpg
    © 2017 Teatr Ósmego Dnia
    Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Korzystając z serwisu akcetujesz pliki cookies.