Dzieci Rewolucji

Plenerowy, multimedialny spektakl Teatr Ósmego Dnia (Poznań) z grupą chorwackich aktorów absolwentów wydziału lalkarstwa Uniwersytetu Artystycznego z Osieku.

Jeśli wybrać się na ten spektakl Ósemek, to nie po rekonstrukcję historyczną, podającą podstawowe fakty o rewolucjach 1917 roku. O to możemy zapytać Wikipedię, nie ruszając się z fotela. Teatr Ósmego Dnia będzie zgłębiał temat, badał jego odniesienia do dzisiejszej rzeczywistości i zadawał często niewygodne pytania.

Co dziś sprawia, że ludzie decydują się wyjść na ulicę i demonstrować swój gniew? Czy to ten sam gniew, który zaowocował rewolucjami z początku dwudziestego wieku? Czy coś z niego przetrwało? Od wydarzeń, które zainspirowały zespół mija równo sto lat. Wśród nas nie ma już tych, którzy pamiętają. Jesteśmy my, którzy nie pamiętamy. Pewnie nie czujemy się dziećmi rewolucji, ale może warto sprawę przemyśleć. Jak twierdzą Ósemki, to właśnie młodzi, mimo że nieświadomi procesów historycznych, są głównymi bohaterami i stają na pierwszej linii frontu każdej rewolucji.

Spektakl w inscenizacji Jacka Chmaja jest swoistą podróżą na przestrzeni stu lat, między ekspresyjną siłą obrazów rewolucji rodem z Pancernika Potiomkina Eisensteina, a oglądanymi chłodnym okiem fana obrazami strzelanek w rodzaju Counter Strike’a. Możemy liczyć na rozmach plastycznych, emocjonujących wizji, które od lat są znakiem rozpoznawczym poznańskiego zespołu. Warto dodać, że do pracy nad nowym spektaklem twórcy zaprosili studentów Uniwersytetu Artystycznego z Osijeku, których poznali podczas teatralnych podróży po Chorwacji, Czechach, Macedonii, Słowacji i Węgrzech, w ramach projektu „Dom Europa”.

Premiera: 8 października 2017, 19:00 – Międzynarodowe Targi Poznańskie Hala nr 2

Dodatek:

Nie wprowadza się dyktatury po to, by chronić rewolucję; wznieca się

rewolucję w celu narzucenia dyktatury, G. Orwell, Rok 1984.

 

Idea i reżyseria: Jacek Chmaj

Performerzy: Adam Borowski, Lino Brozić, Marko Capor, Tadeusz Janiszewski, Marijan Josipović, Marcin Kęszycki, Selma Mehić, Przemysław Mosiężny, Josipa Oršolić, Janusz Stolarski, Szymon Stolarski, Zdenka Šustić, Janek Szlempo

Konsultacje merytoryczne: Ewa Wójciak

Animacje: Szymon Felkel

Nagrania wideo: Maciej Włodarczyk

Teksty: Jerzy Nowacki

Kostiumy: Izabela Rudzka

Muzyka: Arnold Dąbrowski

 

Zdjęcia: Tomasz Ostrowski

BĄDŹ Z NAMI W KONTAKCIE

Zapisując się do naszego newsletera rażacie Państwo zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych do celów marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, poz. 883) przez Teatr Ósmego Dnia w Poznaniu.
Teatr Ósmego Dnia w Poznaniu

Wjazd do Teatru od ul. Ratajczaka, boczne wejście do budynku Arkadii.
W okolicy przystanek tramwajowy.
Wjazd do budynku - wysokie schodki, uniemożliwiające samodzielne dostanie się dorecepcji. Brak domofonu, dzwonka, itp. Przy wejściu brak poręczy. Drzwi otwierają się bez problemu.
Koperta parkingowa znajduje się po drugiej stronie ulicy.

Sale teatru znajdują się na 2 piętrze, wymagany transport windą.
Winda – przyciski na odpowiedniej wysokości, lektor, oznaczenia brajlowskie
Przy drzwiach wejściowych do Teatru jest dzwonek, umiejscowiony jednak zbyt wysoko. Drzwi wejściowe do Teatru o odpowiedniej szerokości, otwierają się łatwo.

Wjazd na salę teatralną bez przeszkód. Dla osób na wózkach miejsca na widowni
przewidziane są w jej dolnej części.
Na sali jest zainstalowana pętla indukcyjna.
Fotele mają podłokietniki.
Toaleta dostępna na 3 p., konieczność dostania się do niej windą.
- w toalecie prysznic, z krzesełkiem kąpielowym
- zbyt krótka kratownica pod prysznicem
- suszarka do rąk za wysoko
- zbyt wysoki próg prowadzący do wejścia do toalety
Informacja dla osób niepełnosprawnych
Biuletyn Informacji Publicznej
bip.jpg
© 2017 Teatr Ósmego Dnia
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Korzystając z serwisu akcetujesz pliki cookies.