Cykl Historie ludzi bez historii (4) // ONLINE

Data: 2021-04-22 18:00
Miejsce: Facebook
Ceny: 0 zł
Link bilety: https://www.facebook.com/teatrosmegodnia

Wydarzenie online (Facebook)

Pamięć zbiorowa robi wielką karierę. Pamięć jest w modzie. Poświęcamy ogromne środki na pielęgnację i zarządzanie pamięcią, a zarazem bardzo symptomatyczne, że wszystko to generuje wielką zbiorową amnezję. O czym nie chce pamiętać polityka pamięci? Unarodowiona i sformalizowana pamięć, którą celebrują różne państwowe instytuty systematycznie zapomina o przodkach większości z nas. Spycha w niepamięć doświadczenie chłopskie i plebejskie, które było udziałem ponad 90% populacji dawnej Polski. W rozmowie z filozofem dr Janem Wasiewiczem zastanowimy się dlaczego tak chętnie zapominamy o naszej chłopskości. Co sprawia, że się jej wstydzimy, że zamiast kosy na sztorc wolimy wieszać na ścianie podrabiane szlacheckie herby? Przyjrzymy się jak działa ta kultura nie-pamięci, ale także oporowi jaki jej stawia zwichrowana pamięć chłopskiego oporu. Zapytamy czy ta druga może przyczynić się do demokratyzacji naszego spojrzenia na historię i zmiany tego jak funkcjonujemy dziś jako społeczeństwo. Punktami odniesienia będą dla nas formy (nie)pamięci o ludowym powstaniu w XI wieku, o cierpieniach poddaństwa i pańszczyźnianym wyzysku, a wreszcie o figurach chłopskich bohaterów, m.in. Michała Drzymały i księdza Piotra Ściegiennego.   

Dr Jan Wasiewicz, filozof, pamięciolog, wykładowca na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu, autor książek „Oblicza nicości. Z dziejów nihilizmu europejskiego w XIX wieku” (2010) oraz transdyscyplinarnego studium „Historia pamięci chłopskiego dziedzictwa” (w przygotowaniu). 

BĄDŹ Z NAMI W KONTAKCIE

Zapisując się do naszego newsletera wyrażacie Państwo zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych do celów marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, poz. 883) przez Teatr Ósmego Dnia w Poznaniu.
Do teatru można się dostać komunikacją miejską. Najbliższe przystanki tramwajowe, to: przystanek Ratajczaka (ul. Św. Marcin), przystanek Pl. Wolności (przy budynku Arkadii w którym mieści się Teatr Ósmego Dnia), przystanek Pl. Cyryla Ratajskiego.

Koperta parkingowa znajduje się po drugiej stronie ulicy Ratajczaka, vis a vis wejścia do Teatru.

Wejście do budynku Arkadii w którym mieści się m.in. Teatr Ósmego Dnia – wysokie schodki uniemożliwiające samodzielne dostanie się do budynku, brak domofonu, dzwonka itp. Przy wejściu brak poręczy. Drzwi otwierają się bez problemu.

Teatr Ósmego Dnia znajduje się na II piętrze budynku. Po wezwaniu, wcześniejszym umówieniu się, obsługa pomaga dostać się do środka budynku. Po przejechaniu drzwi wejściowych osoba z niepełnosprawnością narządu ruchu może skorzystać (w asyście pracownika teatru) z dostania się do windy.

Sale teatru znajdują się na II piętrze, wymagany transport windą. Winda – przyciski na odpowiedniej wysokości, lektor, brak znaczeń brajlowskich.

Przy drzwiach wejściowych do Teatru jest dzwonek, umiejscowiony jednak zbyt wysoko. Drzwi wejściowe do Teatru o odpowiedniej szerokości, otwierają się łatwo.

Wjazd na salę teatralną bez przeszkód. Dla osób na wózkach miejsca na widowni przewidziane są w jej dolnej części.
Wjazd do kasy bez przeszkód.

Toaleta dla osób na wózkach dostępna na III piętrze, konieczność dostania się do niej windą.
Szatnia spełnia kryteria dostępności.
Informacja dla osób niepełnosprawnych
Biuletyn Informacji Publicznej
bip.jpg
© 2017 Teatr Ósmego Dnia
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Korzystając z serwisu akcetujesz pliki cookies.
Ok