NA LIGHTCIE // LightOff Grygier/Fibich/Nykowski

Data: 2019-10-12 19:00
Miejsce: Poznań
Ceny: 25zł
Link bilety: https://www.bilety24.pl/teatr/na-lightcie-lightoff-grygierfibichnykowski--54156?id=266598

O istocie fresnela w opozycji do spota, czyli światło offu od Grotowskiego do Grabowskiego − pokaz nie tylko dla branżystów
Co wydarzyło się na 40 urodzinach Wernera Herzoga? Co łączy wynalazek Jean Agustina Fresnela z 1722 roku, latarnię morską na Rozewiu i bose stopy Stenki? Czy kot może być jednocześnie żywy i martwy? Jaki kwiat kwitnie na wyspie Makarii w pobliżu Tasmanii i jaki z nim związek może mieć rzeźba kucającego chłopca Michała Anioła? Czy da się w jakikolwiek sposób połączyć technikę aktorską Tatsumiego Hijikaty z Gizelle Hrubesh? Jakie wydarzenia omal nie przerwały trzeciej wznowieniowej „Bożej rzeki” Pietuszkowa?
Zapraszamy na opowieść o sztuce wychodzenia z cienia pełnowymiarowego technika dramatycznego.

Kiedy moja pozycja w teatrze jako technika zaczęła słabnąć, a cyfra zaczęła wypierać analog, postanowiłem, robiąc taki teatralny rachunek sumienia, wykrzesać z siebie resztki minionej bezpowrotnie fantazji i zmierzyć się z problemem samotności montażysty na scenie, jego egzystencji w świecie zdominowanym przez aktorów, reżyserów i scenografów… jeszcze na studiach w Gdańsku na czwartym roku oceanotechniki odbywałem praktyki na latarni morskiej w Piaskach na Helu… Tam przy wschodach słońca potęgowanych przez znajdującą się na latarni ogromną soczewkę Fresnela zaczytywałem się „Oddechem” Becketta i studiowałem archiwa wideo performerskiej grupy Fozz z Krakowa. Te wykrzyczane bezczelne manifesty, zalane farbą kantówki i klomb przy ul. Jedności Narodowej cały w kwiatach... i ci wszyscy ludzie zbierający te kwiaty… to uświadomiło mi, że powinienem tym doświadczeniem podzielić się z innymi, dać z siebie cząstkę siebie... dorastałem z tą myślą do momentu, kiedy podczas pracy nad „Candelaria ilumina el corazón" Juana Pareiro w Teatro Miranda la Bolivar w Centro Occidental w Vargas, postanowiłem ostatecznie osadzić tę, przygniecioną scenicznymi realiami, postać, w wyimaginowanym, przyjaznym jej świecie, a tym samym pozwolić jej wyjść z cienia...

Grupa Korpuskularna LightOff Grygier / Fibich / Nykowski
Instalacje: praca zbiorowa
Serwomechanizmy: Patryk Ekonomiuk
Premiera: 14-15 czerwca 2018

BĄDŹ Z NAMI W KONTAKCIE

Zapisując się do naszego newsletera wyrażacie Państwo zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych do celów marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, poz. 883) przez Teatr Ósmego Dnia w Poznaniu.
Teatr Ósmego Dnia w Poznaniu

Wjazd do Teatru od ul. Ratajczaka, boczne wejście do budynku Arkadii.
W okolicy przystanek tramwajowy.
Wjazd do budynku - wysokie schodki, uniemożliwiające samodzielne dostanie się dorecepcji. Brak domofonu, dzwonka, itp. Przy wejściu brak poręczy. Drzwi otwierają się bez problemu.
Koperta parkingowa znajduje się po drugiej stronie ulicy.

Sale teatru znajdują się na 2 piętrze, wymagany transport windą.
Winda – przyciski na odpowiedniej wysokości, lektor, oznaczenia brajlowskie
Przy drzwiach wejściowych do Teatru jest dzwonek, umiejscowiony jednak zbyt wysoko. Drzwi wejściowe do Teatru o odpowiedniej szerokości, otwierają się łatwo.

Wjazd na salę teatralną bez przeszkód. Dla osób na wózkach miejsca na widowni
przewidziane są w jej dolnej części.
Na sali jest zainstalowana pętla indukcyjna.
Fotele mają podłokietniki.
Toaleta dostępna na 3 p., konieczność dostania się do niej windą.
- w toalecie prysznic, z krzesełkiem kąpielowym
- zbyt krótka kratownica pod prysznicem
- suszarka do rąk za wysoko
- zbyt wysoki próg prowadzący do wejścia do toalety
Informacja dla osób niepełnosprawnych
Biuletyn Informacji Publicznej
bip.jpg
© 2017 Teatr Ósmego Dnia
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Korzystając z serwisu akcetujesz pliki cookies.