Ostatnia wieczerza: Slavery still exists

Data: 2018-12-08 19:00
Miejsce: Poznań
Ceny: 15 zł
Link bilety: https://www.bilety24.pl/teatr/ostatnia-wieczerza-slavery-still-exists-45829?id=221898

PREMIERA LAUREATÓW KONKURSU TEATRU ÓSMEGO DNIA OFF:PREMIERY/PREZENTACJE

Ostatnia wieczerza: Slavery still exists
8 grudnia 2018 r. 19:00
Latający Cyrk Idei

Spektakl koncentruje się na wyodrębnieniu najważniejszych przyczyn stanu rzeczy, czyli dramatycznego rozziewu między „wzrostem gospodarczym”* a poziomem relacji społecznych. Spoglądamy na zjawisko w czterech przestrzeniach: religijnej (msza laicka), edukacyjnej (lekcja języka polskiego), domowej (krótka historia kobiety) i mediasfery (przestrzeń publiczna). Niezwykle współcześnie brzmią dzisiaj teksty zespołów punk-rockowych – ale czy ktoś obrazi się, gdy mu wykrzyczymy w twarz „Tchórzy” Dezertera?

Formalnie Slavery still exists to najbardziej spektakl muzyczno-taneczny. To kolejna realizacja, którą Fundacja Pomysłodalnia wypełnia trwającą od kilku lat ideę wspierania kultury pozainstytucjonalnej. W ramach Latającego Cyrku Idei zapraszamy twórców z różnych środowisk, tworzymy sytuacje przyjazne dla integracji twórców offowych reprezentujących różne doświadczenia.
*W cudzysłowie, bo to termin mocno smrodliwy dla nas, fetysz, którym grają politycy, niemający wiele wspólnego z poziomem życia, o uczuciach nie wspominając.

 

Koncept, reżyseria: Piotr Wyszomirski
Scenariusz: Magdalena Olszewska, Piotr Wyszomirski
Choreografia: Katarzyna Pastuszak
Muzyka: Krzysztof Wojciechowski
Wizualizacje: Art Vyrzecky
Projekt plakatu: Jacek „Jacx Badder” Staniszewski
Produkcja: Fundacja Pomysłodalnia
Czas trwania: do ostatniego widza.
W ramach spektaklu zespół Latającego Cyrku Idei zaprasza na wieczerzę. Zainteresowanych wsparciem produktowym i wykonawczym (uwaga: posiłek wegetariański) prosimy o wcześniejszy kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Realizatorzy
Magdalena Olszewska (Katarzyna Wysocka) - animatorka kultury, autorka scenariuszy do spektakli chóru kobiet Chórraa („Perfumeria Lady Makbet”, „Wszystkie kobiety Williama”, „Osiem scen z życia kobiety”), reżyserka i autorka scenariusza do spektaklu „Baczyński. Apokalipsa”, dziennikarka Gazety Świętojańskiej online i Pomorza Kultury, prezeska Fundacji Pomysłodalnia.


Katarzyna Pastuszak – tancerka, reżyserka, choreografka, dyrektor artystyczna teatru Amareya & Guests. Teatrolog i animator kultury, wieloletnia badaczka tańca butō. W roku 1997 odbyła praktykę w Teatrze Znak, w latach 1999-2000 – w Teatrze Ekspresji Wojciecha Misiury, w latach 2000-2001 – w Teatrze „Cynada” Bożeny Eltermann, w roku 2003 – w Odin Teatret Eugenio Barby. Ukończyła skandynawistykę na Uniwersytecie Gdańskim i Wydział Wiedzy o Teatrze na Akademii Teatralnej w Warszawie. Stypendystka rektora Akademii Teatralnej oraz Ministra Kultury i Sztuki za osiągnięcia naukowe (2005), wielokrotna uczestniczka międzynarodowych warsztatów tanecznych i teatralnych w Polsce i za granicą (m.in. w Gdańsku, Bytomiu, Poznaniu i Göteborgu).


Art Vyrzecky (Artur Wyszecki) – artysta multidyscyplinarny (filmowiec, fotograf, rzeźbiarz), absolwent ASP w Gdańsku, prowadzi Spichlerz Sztuki w Wejherowie.
Krzysztof Wojciechowski - solista Teatru Muzycznego w Gdyni. Multiinstrumentalista, kompozytor, nauczyciel w Studium Wokalno-Aktorskim w Gdyni, pasjonat muzyki etnicznej i kolekcjoner instrumentów perkusyjnych i dętych. Obecnie można go podziwiać m. in. w „Gorączce sobotniej nocy” (Tony Manero), „Notre Dame de Paris” (Clopin), „Chłopach” (Kowal), „Lalce” (subiekt Klein), „Avenue Q” (Żaczek), „Ghost” (Carl Bruner), „Skrzypku na dachu” (Perczyk). Wystąpił w spektaklu Fundacji Pomysłodalnia „This is not a love song, czyli miłość ci wszystko wypaczy” (finalista Konkursu OFF 35 Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, 2014).


Piotr Wyszomirski - prosument kultury. Scenarzysta i reżyser filmów krótkometrażowych, spektakli teatralnych i widowisk muzycznych (m.in. „This is not a love song, czyli miłość ci wszystko wypaczy”, „Być jak Charlie Chaplin”, „Pamiętajcie o wulkanach”, „Odlot. Szopka pomorska za 2015 rok”, „Szybki Kabaret Miejski: Peron”, „Ostatnia wieczerza”).


Wykonawcy Poznań:
Karol Formela - absolwent ASP w Poznaniu. Artysta interdyscyplinarny (malarstwo, rysunek, instalacje). Aktor, performer i współzałożyciel grupy artystycznej Onirycon. Kurator wystaw w Filharmonii Kaszubskiej.


Artur Klimkiewicz – wokalista, członek różnych formacji poznańskiej sceny dark & metal.


Katarzyna Pastuszak


Jakub Piprowski - student 3 roku w Studium Wokalno-Aktorskim im. Danuty Baduszkowej w Gdyni.


Katarzyna Ustowska - tancerka, performerka. Po uzyskaniu dyplomu w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Gdańsku, rozpoczęła studia w Northern School of Contemporary Dance (University of Kent/Wielka Brytania), uzyskując dyplom Bachelor of Performing Arts, First Class Honours (2011). W 2010 została laureatką pierwszej nagrody w konkursie Dolina Kreatywna (TVP Kultura).Otrzymała nagrodę specjalną Sopot Fringe Festiwal’11 i została zaproszona na Brigton Fringe Festival, gdzie prezentowała Level of difficulty. Hard. (duet z Alicją Hoppel). W roku 2012 należała do zespołu Verve w Leeds/Wielka Brytania, gdzie pracowała z choreografami: Milan Kozánek, Jordan Massarella, Lea Anderson i Akram Khan. W roku 2013 roku zajęła II miejsce w konkursie 321 TANIEC, organizowanym przez Krakowski Teatr Tańca. Jest laureatką nagrody Prezydenta Miasta Sopotu dla Młodych Twórców.
Aktywiści poznańskich grup nieformalnych i organizacji pozarządowych.

BĄDŹ Z NAMI W KONTAKCIE

Zapisując się do naszego newsletera rażacie Państwo zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych do celów marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, poz. 883) przez Teatr Ósmego Dnia w Poznaniu.
Teatr Ósmego Dnia w Poznaniu

Wjazd do Teatru od ul. Ratajczaka, boczne wejście do budynku Arkadii.
W okolicy przystanek tramwajowy.
Wjazd do budynku - wysokie schodki, uniemożliwiające samodzielne dostanie się dorecepcji. Brak domofonu, dzwonka, itp. Przy wejściu brak poręczy. Drzwi otwierają się bez problemu.
Koperta parkingowa znajduje się po drugiej stronie ulicy.

Sale teatru znajdują się na 2 piętrze, wymagany transport windą.
Winda – przyciski na odpowiedniej wysokości, lektor, oznaczenia brajlowskie
Przy drzwiach wejściowych do Teatru jest dzwonek, umiejscowiony jednak zbyt wysoko. Drzwi wejściowe do Teatru o odpowiedniej szerokości, otwierają się łatwo.

Wjazd na salę teatralną bez przeszkód. Dla osób na wózkach miejsca na widowni
przewidziane są w jej dolnej części.
Na sali jest zainstalowana pętla indukcyjna.
Fotele mają podłokietniki.
Toaleta dostępna na 3 p., konieczność dostania się do niej windą.
- w toalecie prysznic, z krzesełkiem kąpielowym
- zbyt krótka kratownica pod prysznicem
- suszarka do rąk za wysoko
- zbyt wysoki próg prowadzący do wejścia do toalety
Informacja dla osób niepełnosprawnych
Biuletyn Informacji Publicznej
bip.jpg
© 2017 Teatr Ósmego Dnia
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Korzystając z serwisu akcetujesz pliki cookies.