Billy Bloom – samotny jak Bóg

Data: 2018-08-09 19:00
Miejsce: Poznań
Ceny: 25zł
Link bilety: https://www.bilety24.pl/teatr/billy-bloom-samotny-jak-bog-41900

 

Występ gościnny teatru 4:e teatern z Västerås.
Polskojęzyczna wersja szwedzkiego spektaklu „Billy Bloom – ensam som Gud”.

Monodram w reżyserii tandemu Fredrik Lundqvist & Joséphine Wistedt jest sceniczną adaptacją fragmentów w dużej mierze autobiograficznej powieści „Freak Show” autorstwa Jamesa St. Jamesa, jednej z kluczowych postaci nowojorskiego ruchu Club Kids.

Spektakl uzyskał nominację do teatralnej nagrody Scenkonstgalan w kategorii „Złamanie normy 2016”: „Brutalna opowieść o dorastaniu, dumie i alienacji. Rozśmiesza i wyciska łzy. Przedstawienie jest bezkompromisowe, osobiste i do bólu queerowe. Dostarcza wzruszeń każdemu, kto doznał wykluczenia.”

Billy jest nastolatkiem, który po latach spędzonych w domu z matką – jego głównym źródłem inspiracji, domową nauczycielką oraz jedyną przyjaciółką – ma nagle zacząć naukę w szkole, w nowym mieście. Jego plany, żeby zasłynąć jako drag queen nie ułatwiają mu kontaktów z konserwatywnymi dorosłymi i bezlitosnymi rówieśnikami. Billy wierzy jednak, że przy pomocy „urody, poczucia humoru i umiejętności stylizacji peruk” można zmienić świat. Przełamywanie norm niesie jednak ze sobą szereg konsekwencji.

Wykonanie: Michal Axel Piotrowski
Tekst: Michal Axel Piotrowski/James St. James
Reżyseria: JoséphineWistedt/ Fredrik Lundqvist
Choreografia: Joséphine Wistedt
Światło: Sofia Öhrndalen
Dźwięk: Fredrik Lundqvist

Trasa po Polsce współfinansowana przez Konstnärsnämnden (The Swedish Arts Grants Committeé) i Kulturrådet (The Swedish Arts Council).

FRAGMENTY RECENZJI

Aktor gra z empatią i śladami skrywanej rozpaczy. Umiejętnie, niemalże bezlitośnie. Nikt z widzów nie opuszcza tego Billyversum nieporuszony odwagą zarówno tytułowej postaci, jak i aktora. Lars Ring, Svenska Dagbladet

Spektakl zaangażowany społecznie, emocjonalny na wielu płaszczyznach, a do tego bardzo rozrywkowy. Linou Gertz, Kulturmanifestet

Billy przybiera cechy przerysowanej kobiecości. Jest hinduistyczną boginką Kali, Marią Magdaleną i poprzysięgającą zemstę Alexis Colby z Dynastii. Fredrik Strage, Dagens Nyheter

 

 

OPINIE POLSKICH WIDZÓW

„Wspaniała postać, interesujący aktor, przejmująca historia.”

„Spektakl wspaniały, porusza problem dzisiejszego świata i brak zrozumienia inności. Przekaz dramatu chłopca w wykonaniu Michała Piotrowskiego był tak autentyczny jakby opowiadał swoją historię.”

„Bardzo dobry scenariusz, mocny i ważny temat, ale przede wszystkim rewelacyjna gra aktorska Michała Piotrowskiego. Przez godzinę, sam na scenie, zagrał wszystkie możliwe emocje, wcielił się w różne postaci, przykuł uwagę, rozbawił, zmusił do myślenia. BRAWO!”

„Pani Ewa Kasprzyk jako Patty Diphusa przy Michale Piotrowskim wypada blado! Doskonały tekst. Świetnie pokazany.”

„Doskonały spektakl, prawdziwe emocje, ważne przesłanie. Michał Piotrowski: świetny, emocjonalny, prawdziwy. Polecam!”

„Świetny tekst, nienaganne, rzetelne aktorstwo. Postacie poprowadzone prosto i konsekwentnie. Nie ma zbędnych scen, dłużyzn. Wszystko jest przemyślane i trafione w punkt. Polecam!”

Anna Grodzka: „Dawno nie widziałam tak przejmującego przedstawienia. Brawo!”

O AKTORZE

Michał Axel Piotrowski – aktor, związany głównie z niezależnymi teatrami sztokholmskimi. Członek kabaretowej grupy znanej z serii przedstawień pt. “Politiska snuskbarn”. Jest również współtwórcą nowego serialu humorystycznego „Bauta” z 2017 roku emitowanego w Telewizji Szwedzkiej. Wielokrotnie współpracował z cenionym reżyserem młodego pokolenia, Nilsem Polettim; zarówno w Turteatern, uznawanym za jeden z najciekawszych sztokholmskich teatrów, jak i na słynnej młodzieżowej scenie Ung scen/öst w Linköping. Autor szwedzkiej i polskiej wersji sztuki “Billy Bloom”, stanowiącej adaptację powieści “Freak Show” Jamesa St. Jamesa.


Instagram: https://www.instagram.com/billybloom_ensamsomgud/

Polskie konto na FB:
https://www.facebook.com/Billy-Bloom-samotny-jak-Bóg-1405292076229697/

Szwedzkie konto na FB:
https://www.facebook.com/billybloomensamsomgud/

 

BĄDŹ Z NAMI W KONTAKCIE

Zapisując się do naszego newsletera rażacie Państwo zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych do celów marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, poz. 883) przez Teatr Ósmego Dnia w Poznaniu.
Teatr Ósmego Dnia w Poznaniu

Wjazd do Teatru od ul. Ratajczaka, boczne wejście do budynku Arkadii.
W okolicy przystanek tramwajowy.
Wjazd do budynku - wysokie schodki, uniemożliwiające samodzielne dostanie się dorecepcji. Brak domofonu, dzwonka, itp. Przy wejściu brak poręczy. Drzwi otwierają się bez problemu.
Koperta parkingowa znajduje się po drugiej stronie ulicy.

Sale teatru znajdują się na 2 piętrze, wymagany transport windą.
Winda – przyciski na odpowiedniej wysokości, lektor, oznaczenia brajlowskie
Przy drzwiach wejściowych do Teatru jest dzwonek, umiejscowiony jednak zbyt wysoko. Drzwi wejściowe do Teatru o odpowiedniej szerokości, otwierają się łatwo.

Wjazd na salę teatralną bez przeszkód. Dla osób na wózkach miejsca na widowni
przewidziane są w jej dolnej części.
Na sali jest zainstalowana pętla indukcyjna.
Fotele mają podłokietniki.
Toaleta dostępna na 3 p., konieczność dostania się do niej windą.
- w toalecie prysznic, z krzesełkiem kąpielowym
- zbyt krótka kratownica pod prysznicem
- suszarka do rąk za wysoko
- zbyt wysoki próg prowadzący do wejścia do toalety
Informacja dla osób niepełnosprawnych
Biuletyn Informacji Publicznej
bip.jpg
© 2017 Teatr Ósmego Dnia
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Korzystając z serwisu akcetujesz pliki cookies.