Młyny boże. Zapiski o Kościele i Zagładzie

Data: 2018-03-22 20:15
Miejsce: Poznań
Ceny: 1 zł
Link bilety: https://www.bilety24.pl/inne/mlyny-boze-zapiski-o-kosciele-i-zagladzie-38885?id=188646

W CYKLU: HISTORIA POD PRĄD

Młyny boże. Zapiski o Kościele i Zagładzie

Spotkanie autorskie z Jackiem Leociakiem poprowadzi Roman Kurkiewicz.

 

Premiera książki: 21 marca 2018 – Wydawnictwo Czarne.

 

Wiem doskonale, że Polacy ratowali Żydów w czasie Zagłady. Robiły to także siostry zakonne, robili to również księża diecezjalni (dawniej mówiło się świeccy) i zakonnicy. Dużo się na ten temat pisze. Sam napisałem książkę o pomocy Żydom, zatytułowaną Ratowanie. Opowieści Polaków i Żydów (2010). Spory w niej rozdział poświęciłem ratowaniu w klasztorach. Według danych z 2007 roku wśród Polaków uhonorowanych medalem „Sprawiedliwy wśród Narodów Świata” jest czterdzieści sióstr zakonnych i dwudziestu księży. Na swoich kartkach starałem się jednak notować to, o czym pisze się rzadziej.

Wyjmuję je z pudełka po butach firmy Bradshaw & Lloyd. Angielska firma z tradycjami, działająca od końca XIX wieku. Zależy mi na konkretach, nawet na drobiazgach. Nie silę się na bezosobowy chłód czy wyprany z emocji obiektywizm. Przeciwnie — jest to zapis subiektywny, a wybór stronniczy. W końcu to moje pudełko. (Jacek Leociak).

 

Jacek Leociak (ur. 1957) – prof. dr hab., kierownik Zakładu Badań nad Literaturą Zagłady w Instytucie Badań Literackich PAN, członek założyciel Centrum Badań nad Zagładą Żydów przy Instytucie Filozofii i Socjologii PAN, redaktor rocznika „Zagłada Żydów. Studia i Materiały”. Opublikował: „Tekst wobec Zagłady. O relacjach z getta warszawskiego”, „Getto warszawskie. Przewodnik po nieistniejącym mieście” (wspólnie z Barbarą Engelking), „Doświadczenia graniczne. Studia o dwudziestowiecznych formach reprezentacji”, „Ratowanie. Opowieści Polaków i Żydów”, „Spojrzenia na warszawskie getto”. Zajmuje się różnymi formami zapisu doświadczeń granicznych (w tym doświadczenia Zagłady). Razem z Barbarą Engelking przygotował koncepcję galerii „Zagłada” w Muzeum POLIN.

 

BĄDŹ Z NAMI W KONTAKCIE

Zapisując się do naszego newsletera rażacie Państwo zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych do celów marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, poz. 883) przez Teatr Ósmego Dnia w Poznaniu.
Teatr Ósmego Dnia w Poznaniu

Wjazd do Teatru od ul. Ratajczaka, boczne wejście do budynku Arkadii.
W okolicy przystanek tramwajowy.
Wjazd do budynku - wysokie schodki, uniemożliwiające samodzielne dostanie się dorecepcji. Brak domofonu, dzwonka, itp. Przy wejściu brak poręczy. Drzwi otwierają się bez problemu.
Koperta parkingowa znajduje się po drugiej stronie ulicy.

Sale teatru znajdują się na 2 piętrze, wymagany transport windą.
Winda – przyciski na odpowiedniej wysokości, lektor, oznaczenia brajlowskie
Przy drzwiach wejściowych do Teatru jest dzwonek, umiejscowiony jednak zbyt wysoko. Drzwi wejściowe do Teatru o odpowiedniej szerokości, otwierają się łatwo.

Wjazd na salę teatralną bez przeszkód. Dla osób na wózkach miejsca na widowni
przewidziane są w jej dolnej części.
Na sali jest zainstalowana pętla indukcyjna.
Fotele mają podłokietniki.
Toaleta dostępna na 3 p., konieczność dostania się do niej windą.
- w toalecie prysznic, z krzesełkiem kąpielowym
- zbyt krótka kratownica pod prysznicem
- suszarka do rąk za wysoko
- zbyt wysoki próg prowadzący do wejścia do toalety
Informacja dla osób niepełnosprawnych
Biuletyn Informacji Publicznej
bip.jpg
© 2017 Teatr Ósmego Dnia
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Korzystając z serwisu akcetujesz pliki cookies.